نگارش رزومه

چگونه رزومه بنویسیم؟

رزومه  (Resume) شما ( که به آن CV هم گفته می شود) مهم ترین چیزی است که در تقاضای شغلی در دستان شماست. مهم نیست چه قابلیت هایی دارید یا چقدر تجربه دارید – اگر رزومه ی ضعیف یا بدی ارائه بدهید، در بدست آورد شغل مورد نظرتان به مشکل خواهید خورد و حتی ممکن است در مصاحبه رد شوید.

زمان گذاشتن و نگارش رزومه به وقت و حوصله نیاز دارد و این خیلی مهم است که رزومه را با دقت نظر بنگارید. در اینجا پیشنهاداتی برای نگارش یک رزومه خوب برای شما داریم.

 

هدف از نگارش رزومه

رزومه یک ابزار بازاریابی است. رزومه شما باید دال بر موارد زیر باشد:

  • ارزش استخدام شدن دارید
  • شرایط موقعیت شغلی و سازمان موردنظر را دارید
  • از تحصیلات و شرایط خوبی برخوردارید
  • از تجارب و مهارت های خوبی برخوردارید
  • از سطح مطلوبی از مهارت های حرفه ای برخوردارید

رزومه باید چند صفحه باشد؟

هیچ محدودیت حجمی برای رزومه وجود ندارد. برحسب تحصیلات و تجربیات شما، حجم رزومه متفاوت خواهد بود. اگر سوابق کاری زیادی ندارید، احتمالا یک یا دو صفحه کافی باشد. اما اگر تحصیلات و سوابق کاری خوبی دارید، یک رزومه ی سه صفحه ای می تواند گویای اطلاعات شما باشد. بهتر است اطلاعات را به بهترین شکل در رزومه بگنجانید. اگر رزومه ی شما یک صفحه است، مادامیکه اطلاعات را به خوبی ارائه دادید و تمام موارد لازم را در آن گنجانیده اید، بسیار عالی است.

 

 

 

منظور از تدوین رزومه چیست؟

یک رزومه ی مناسب، برای اثرگذاري، علاوه بر محتوای خوب و سازماندهی شده، باید ظاهر خوبی هم داشته باشد. منظور از تدوین رزومه انجام تغییرات لازم در محتوا و ساختار ظاهری رزومه و قرار دادن آن در قالب های حرفه ای طراحی شده برای رزومه است. کار تدوین گر رزومه، حذف و اضافه ی مطالب و تغییر نوشتار آن است؛ به نحوی که درخور یک رزومه ی حرفه ای باشد. گرروه مترجمان اکسیر، علاوه برای ترجمه رزومه، کار تدوین رزومه را هم انجام می دهد. بدین صورت که شما می توانید اطلاعات خام رزومه و یا رزومه ی ترجمه شده ی خود را در اختیار ما قرار دهید تا رزومه را در ساختار و قالب حرفه ای با نگارش تخصصی رزومه برای شما آماده سازی و تدوین نماییم. 

چگونه رزومه ی خود را تدوین کنم؟

عموماً بهتر است ترتیب قرارگیری اطلاعات در رزومه به این صورت باشد:

  1. اطلاعات تماس
  2. معرفی
  3. فهرستی مهارت های اصلی
  4. فهرستی از مهارت های فنی و نرم افزاری
  5. تحصیلات
  6. سوابق کاری/ اقدامات دواطلبانه و ترفیع های شغلی
  7. مراجع و معرف ها

لازم نیست که تمام این موارد در رزمه شما باشد و برحسب نوع تقاضای شغلی ممکن است این ترتیب تغییر کند. مهمترین نکته در نگارش رزومه این است که مفید ترین مطالب را اول ارائه دهید. اگر تحصیلات شما ربطی به شغل مورد نظر ندارد، می توانید آن را در آخر رزومه بیاورید و ابتدا مطالب مربوط را ارائه دهید.

ترجمه تخصصی رزومه

ترجمه رزومه برحسب نوع کاربری متفاوت است. در صورتیکه نیازمند مشاوره در زمینه ی ترجمه ی رزومه هستید و یا با نحوه ی نگارش رزومه آشنایی ندارید فقط کافی است تا اطلاعات خام خود را برای ما ارسال کنید و نگارش رزومه و ترجمه ی تخصصی رزومه ی خود را به ما بسپارید. 

گروه مترجمان اکسیر آماده ی پذیرش سفارش ترجمه و تدوین رزومه در انواع زیر می باشد:

- رزومه شغلی

- رزومه تحصیلی

- رزومه جهت ساتخدامی

- رزومه سوابق شغلی

- رزومه سوابق تحصیلی

- ترجمه CV

ما علاوه بر نگارش رزومه، می توانیم آن را در قالب های تخصصی که ویژه رزومه طراحی شده اند، قرارداده و به تناسب درخواست شما قالب رزومه را سفارشی سازی کنیم. برای مشاهده ی قالب های رزومه به بخش تدوین رزومه مراجعه کنید. 

و اما جهت ارائه ی خدمات بهتر، گروه مترجمان اکسیر می تواند شما را از دریافت فوری ترجمه رزومه (حداکثر 5 ساعت) با قیمت بسیار مناسب آسوده خاطر سازد.

جهت ثبت درخواست نگارش رزومه، ترجمه رزومه، یا تدوین رزومه می توانید به اینجا مراجعه کنید و با ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید یا شماره ی 09335333500 تماس حاصل بفرمایید.  

 

مطالب مرتبط:

تفاوت رزومه و سی وی و موارد کاربرد آنها

چگونه رزومه بنویسیم: هرآنچه که باید در مورد نگارش رزومه بدانید